Nuke 16 の新機能:ショーケース&日本語紹介映像

★Nuke 16.0 showcase: 3D system & BlinkScript(42分18秒)

この Nuke 16.0 ショーケースでは、3Dシステム と BlinkScript の開発を特集します。Nuke のシニア・プロダクトマネージャー Chris Wetherly が、3Dシステムのビジョンについて説明。その進化の計画についての洞察を共有、このリリースで導入された機能を紹介します。また、コンポジティングとフィニッシングのプロダクトマネージャー Chloe Broadbent が、BlinkScript がどのようにアクセスしやすくなったか、コードの読み書きが簡単になり、学習やトラブルシューティングがしやすくなったアップデートについて紹介します。(youtube より)

00:00 Let’s get started.
02:50 How we came to the decision to build the new system.
04:34 Why is the 3D System still in beta?
07:29 Updates to the 3D System.
15:10 What is happening with cameras?
17:13 How will the 3D System be out of beta?
19:56 Why did the node color change?
22:40 The feedback we want for the 3D System.
25:50 Why are we looking at Blink again?
30:07 Blink biggest blocker.
30:54 How have we tried to fix the blocker?
33:57 What type of access do TD’s have to Blink?
35:06 How we're trying to make Blink more accessible and easier to use.
36:00 Blink in the Timeline.
40:20 Blink feedback.

 

★Nuke 16.0 showcase: Review enhanced with Multichannel Soft Effects & Contact Sheet(32分21秒)

マルチチャンネルソフトエフェクト、新しく追加されたコンタクトシート、レビューワークフローの高速化について紹介します。Nuke タイムラインツール のシニア・プロダクトマネージャー Will Harris は、スタジオがレビューに費やす時間を短縮し、フィードバックを大幅に削減するという私たちの目標について語ります。また、Nuke StudioHieroHieroPlayer で利用可能な新しいコンタクトシートも紹介します。Nuke のプロダクトマネージャー Ale Esquerro は、新しいマルチチャンネル・ソフトエフェクトとその使い方をデモします。(youtube より)

00:00 Let’s get started.
02:10 Helping speed up reviews.
03:15 Explanation of the new feature, Contact Sheet
04:52 Contact Sheet demo.
16:46 What we did to improve creating dailies.
18:23 Multichannel workflow brought to the Timeline.
21:14 What is Multichannel Soft Effects?
23:10 Check out Multichannel Soft Effects.

 

★Nuke 16.0 新機能紹介(38分4秒)

Nuke Meetup Tokyo 2025 『ガンニバル シーズン2』メイキング で実施した Nuke 16.0 の新機能紹介です。(youtube より)

■Nuke 16.0(Foundry)
https://campaigns.foundry.com/ja/products/nuke-family/whats-new

 


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