Blender 使用、クリーチャーのスカルプト(※英語ムービー)

★Full Advanced Creature Creation Workflow(53分12秒)

ドイツの 3Dアーティスト、CG Boost のインストラクター Zach Reinhardt氏 が、ベースメッシュの作成、スカルプトテクニック、オートリトポロジー、ポージングなどを含む、Blender を使ったクリーチャースカルプトのワークフローを紹介します。(youtube より)

 

00:00​ - Intro
01:55​ - Coming up with an idea
03:58​ - Creating the Base Mesh (Lasso Trim)
07:10​ - Optimizing the Base Mesh
10:30​ - First Sculpting Step (Workflow)
16:08​ - First Sculpting Step (Timelapse)
18:47​ - Adding Eyes, Fingers and Toes
19:53​ - Limbs cleanup and medium details
22:27​ - Body cleanup and medium details
23:48​ - Nails, horns and beak cleanup and medium details
27:50​ - Retopology (Auto-Retopology Workflow)
32:09​ - Shrinkwrap to Multires Modifier Re-projection
35:00​ - First high details layer (Timelapse)
37:57​ - Second high details layer (Workflow)
41:57​ - Second high details layer (Timelapse)
44:04​ - Posing the creature (Pose Brush)
50:38​ - Final Sculpting and Jacket creation
52:07​ - Outro