Nuke に Unreal Engine のシーケンスを接続:UnrealReaderノードの使い方(※英語ムービー)

★UnrealReader | Visualizing Unreal Scenes in NukeX(6分40秒)

Unreal Engine のシーケンスを NukeX に取り込み、UnrealReader のツールを使用して、アクターをシーンに合成する方法を説明します。(youtube より)

 

00:00 - Introduction
00:48 - Creating a Link Between Unreal Engine and Nuke
01:56 - Selecting Render Passes
02:59 - Prerendering Shots to Disk
03:57 - Creating a Shot Camera from Unreal Camera Data
04:35 - Selecting Masks from a Cryptomatte Pass

 

★Connecting Your Unreal Engine & NukeX with UnrealReader(13分13秒/ 制作:ActionVFX

Nuke 13.1 の新機能である UnrealReader ノードについて見ていきます。このノードを使用すると、NukeX 内で Unreal Engine のシーケンスを開くことができるようになります。このノードを使用して Unreal シーンを開き、Nuke で VFX エレメントとコンポジットする方法について説明します。(youtube より)

 

00:00 Intro
00:21 Introduction to UnrealReader Node
00:48 Setting up the scene in Unreal Engine 4
02:20 Opening the scene in NukeX using UnrealReader Node
02:30 The features of UnrealReader Node
03:29 The Render Passes Tab
04:02 The Camera Tab
04:55 Preparing the Node for Compositing
06:55 Compositing the fire
07:25 Using the Position Pass to generate Point Clouds
07:58 Tips on Setting up the environment
08:26 Adjusting the 3D scene
08:50 Compositing the fire
09:20 A peek at Cryptomatte
10:30 Using the depth map to isolate the pillars
11:24 Using the Normal Map to mask out the floor
11:58 The final shot
12:30 outro

■Nuke(Foundry)
https://www.foundry.com/ja/products/nuke-family/nuke


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